Povinné ručení v Německu

Nejenom u nás můžete svůj automobil přihlásit. Pokud bydlíte v zahraničí, máte obvykle povinnost registrovat auto tam. Podívejte se na to, jak je to s povinným ručením v Německu.

porovnání povinného ručení

Začneme tím, co vlastně tato konkrétní pojistka pokrývá. Zde je rozsah podobný jako u nás. Povinným pojištěním se pojišťovna zavazuje k tomu, aby hradila škody způsobené nejenom na vozidlech poškozeného, ale i na jiném (veřejném) majetku, stejně jako hradí také zdravotní újmu poškozeného.

Je pojištění v Německu povinné, nebo ne?

I zde je situace podobná jako u nás. Také v Německu musí řidiči povinné ručení uzavřít. Jakou pojišťovnu zvolí, je už jenom na nich samotných. Povinné ručení v Německu si mohou vybírat třeba podle rozsahu pojistného krytí, stejně jako mohou vybírat podle ceny a dalších parametrů. Zákonem je nařízen pouze samotný základ pojistky, tedy ona rizika, která souvisejí se způsobenou dopravní nehodou. Co naopak není vyžadováno a co není podmínkou, to jsou různá připojištění. Stejně jako v České republice není v Německu povinné havarijní pojištění.

V čem se povinné ručení v Německu liší?

Když přihlásíte svoje auto v Německu, může vás překvapit, že kromě povinného ručení musíte hradit ještě silniční daň. Takovou povinnost v ČR nemáme, ale v Německu nahrazuje v podstatě dálniční známku.

Další odlišností je výše pojistných částek. Zatímco v Česku pojistka na 150 milionů korun patří již k vyššímu krytí, v Německu se běžně setkáte s krytím 100 milionů eur.

Kde a jak povinné ručení v Německu sjednat?

Zde se daná situace nijak výrazně neliší. I v Německu si můžete vybírat z celé řady pojišťoven, u kterých pojistku sjednáte osobně, nebo přes internet. Stejně tak platí, že vám povinné ručení může být sjednáno také zcela automaticky. To se týká situací, kdy si automobil berete na leasing. V takovém případě může být platba za pojistku již součástí splátky.

Kolik stojí povinné ručení v Německu?

Povinné ručení v Německu vychází obvykle dráž než v České republice, ale nelze jednoduše paušalizovat, protože stejně jako u nás se do ceny promítá celá řada faktorů. Zejména když chcete pojistit v Německu své první auto, vyjde vás povinné ručení na vysokou částku. Například pojistka na Škodu Rapid s benzinovým motorem 1.0 s přibližným ročním nájezdem 20 000 km začíná pro nového pojistníka na částce kolem 600 eur ročně.