Cestovní pojištění – srovnání cen

Stali jste se přímým účastníkem dopravní nehody a hledáte informace k řešení škodné události? Pak jste na téhle stránce správně! Připravili jsme pro vás kompletní info, které se bude hodit ve chvíli, kdy vám vznikne škodná událost, kterou je potřeba nahlásit své pojišťovně. Informace o tom, u jaké pojišťovny je váš vůz pojištěný najdete na své zelené kartě, asistenční kartičce nebo na pojistné smlouvě.

Mohlo by vás zajímat: Informace o tom, jak postupovat bezprostředně po dopravní nehodě najdete na stránce: Jak postupovat při dopravní nehodě.

K řešení pojistné události budete potřebovat:

  • číslo pojistné smlouvy,

  • údaje o nehodě (datum, čas a místo vzniku škodní události),

  • údaje o svém vozidle (u vozidel vždy SPZ, VIN, tovární značku a typ, rozsah škody),

  • údaje o řidiči vozidla v době vzniku škody (jméno, bydliště, datum narození, popř. název a sídlo firmy, IČ).

Náš tip: Nezapomeňte uvést svou adresu a telefon nebo e-mail!

Škodu bezprostředně po nehodě nahlaste

Co nejdříve po dopravní nehodě nahlaste škodu své pojišťovně. Oznámit ji může jak samotný pojištěný, tak jeho zástupce na základě plné moci. Škodu je možno nahlásit buďto online (doporučujeme) prostřednictvím oficiálních webových stránek vaší pojišťovny, telefonicky nebo osobně na kterékoli pobočce pojišťovny.

Při řešení škodních událostí je třeba doložit:

  • kopii velkého TP (malý TP) 

  • kopii ŘP 

  • záznam o dopravní nehodě - řádně vyplněný a podepsaný oběma účastníky nehody 

  • bankovní spojení pro výplatu pojistného plnění

Jakmile škodu ohlásíte a doložíte potřebné dokumenty, bude vás s největší pravděpodobností kontaktovat technik (likvidátor) vaší pojišťovny, se kterým se domluvíte na osobní prohlídce poškozeného vozu.

Co dál? 

Drtivá většina tuzemských pojišťoven umožňuje stanovit výši škody dvojím způsobem: A to buďto vlastním rozpočtem pojišťovny (v tomto případě nedokládáte fakturu za opravu) nebo na základě předložených dokladů o provedení platby za práce na odstranění škody autoservisem.

Jakmile bude škoda nahlášená, obdržíte číslo pojistné události a pojistnou událost začne řešit likvidátor. Ten prostuduje všechny dokumenty obsažené ve spisu k pojistné události. Pokud nějaké dokumenty chybí, zašle vám informační dopis s uvedením toho, co dalšího je nutné k události doložit.

Jakmile obdrží pojišťovna všechny potřebné podklady, může se pustit do šetření škody. Celé šetření musí ze zákona zvládnout do 3 měsíců. Pokud by jí cokoliv bránilo v dodržení termínu, bude vás její zástupce pochopitelně informovat. Na průběh šetření se samozřejmě můžete kdykoliv zeptat osobně na pobočce, online nebo telefonicky. Stačí jen znát své číslo pojistné události.

Sjednat
havarijní pojištění

Kontakty na jednotlivé pojišťovny

 

Hasičská vzájemná pojišťovna

  • telefon: 272 101 062
  • email: hvp@axa-assistance.cz
  • písemně: AXA ASSISTANCE, Hvězdova 1689/2a, 140 62 Praha 4

 

Generali Česká pojišťovna

 

Pojišťovna Kooperativa

  • online: insure.koop.cz/GolemWEB/Hlasenky/
  • telefon: 957 105 105
  • email: info@koop.cz
  • písemně: Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group,Centrum zákaznické podpory,Brněnská 634,664 42 Modřice
  • osobně: na kterékoli pobočce Kooperativy
  • prostřednictvím smluvních partnerů Kooperativy (makléř, smluvní servis)

 

Slavia pojišťovna

  • online jako pojištěný: formulář online pojištění
  • online jako poškozený: formulář online poškozený
  • telefon: 255 790 111
  • fax: 255 790 199, originál poslat poštou
  • písemně: Slavia pojišťovna a.s., LPU, Táborská 31, 140 00 Praha 4

 

Axa pojišťovna

 

ČSOB pojišťovna

 

Česká podnikatelská pojišťovna

  1. online: insure.cpp.cz/GolemWEB/Hlasenky/
  2. telefon: 957 444 555
  3. osobně: na kterékoliv naší pobočce či oblastním ředitelství
  4. písemně: Česká podnikatelská pojišťovna, a. s., Vienna Insurance Group,P.O.BOX 28,664 42 Modřice

 

Hodnocení článku:  
Počet hlasů: 2