Řešení škodné události

  • Srovnání nabídek online

  • Rychlý výsledek do 2 minut

  • Zelenou kartu obdržíte ihned

  • Úspora až 50 %

  • Nyní včetně výhodných balíčků
    s havarijním pojištěním

Spočítat ceny

Stali jste se přímým účastníkem dopravní nehody a hledáte informace k řešení škodné události? Pak jste na téhle stránce správně! Připravili jsme pro vás kompletní info, které se bude hodit ve chvíli, kdy vám vznikne škodná událost, kterou je potřeba nahlásit své pojišťovně. Informace o tom, u jaké pojišťovny je váš vůz pojištěný najdete na své zelené kartě, asistenční kartičce nebo na pojistné smlouvě.

Mohlo by vás zajímat: Informace o tom, jak postupovat bezprostředně po dopravní nehodě najdete na stránce: Jak postupovat při dopravní nehodě.

K řešení pojistné události budete potřebovat:

  • číslo pojistné smlouvy,

  • údaje o nehodě (datum, čas a místo vzniku škodní události),

  • údaje o svém vozidle (u vozidel vždy SPZ, VIN, tovární značku a typ, rozsah škody),

  • údaje o řidiči vozidla v době vzniku škody (jméno, bydliště, datum narození, popř. název a sídlo firmy, IČ).

Náš tip: Nezapomeňte uvést svou adresu a telefon nebo e-mail!

Škodu bezprostředně po nehodě nahlaste

Co nejdříve po dopravní nehodě nahlaste škodu své pojišťovně. Oznámit ji může jak samotný pojištěný, tak jeho zástupce na základě plné moci. Škodu je možno nahlásit buďto online (doporučujeme) prostřednictvím oficiálních webových stránek vaší pojišťovny, telefonicky nebo osobně na kterékoli pobočce pojišťovny.

Při řešení škodních událostí je třeba doložit:

  • kopii velkého TP (malý TP)

  • kopii ŘP

  • záznam o dopravní nehodě - řádně vyplněný a podepsaný oběma účastníky nehody

  • bankovní spojení pro výplatu pojistného plnění

Jakmile škodu ohlásíte a doložíte potřebné dokumenty, bude vás s největší pravděpodobností kontaktovat technik (likvidátor) vaší pojišťovny, se kterým se domluvíte na osobní prohlídce poškozeného vozu.

Co dál?

Drtivá většina tuzemských pojišťoven umožňuje stanovit výši škody dvojím způsobem: A to buďto vlastním rozpočtem pojišťovny (v tomto případě nedokládáte fakturu za opravu) nebo na základě předložených dokladů o provedení platby za práce na odstranění škody autoservisem.

Jakmile bude škoda nahlášená, obdržíte číslo pojistné události a pojistnou událost začne řešit likvidátor. Ten prostuduje všechny dokumenty obsažené ve spisu k pojistné události. Pokud nějaké dokumenty chybí, zašle vám informační dopis s uvedením toho, co dalšího je nutné k události doložit.

Jakmile obdrží pojišťovna všechny potřebné podklady, může se pustit do šetření škody. Celé šetření musí ze zákona zvládnout do 3 měsíců. Pokud by jí cokoliv bránilo v dodržení termínu, bude vás její zástupce pochopitelně informovat. Na průběh šetření se samozřejmě můžete kdykoliv zeptat osobně na pobočce, online nebo telefonicky. Stačí jen znát své číslo pojistné události. V případě, že vám rozhodnutí pojišťovny nevyhovuje, můžete využít právního poradenství při řešení škodní události.

Sjednat havarijní pojištění

Kontakty na jednotlivé pojišťovny

Hasičská vzájemná pojišťovna

  • telefon: 272 101 062

  • email: hvp@axa-assistance.cz

  • písemně: AXA ASSISTANCE, Hvězdova 1689/2a, 140 62 Praha 4

Generali Česká pojišťovna

Pojišťovna Kooperativa

  • online: https://insure.koop.cz/hlasenky-web/faces/vstup_info.xhtml

  • telefon: 957 105 105

  • email: info@koop.cz

  • písemně: Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group,Centrum zákaznické podpory,Brněnská 634,664 42 Modřice

  • osobně: na kterékoli pobočce Kooperativy

  • prostřednictvím smluvních partnerů Kooperativy (makléř, smluvní servis)

Slavia pojišťovna

  • online jako pojištěný: formulář online pojištění

  • online jako poškozený: formulář online poškozený

  • telefon: 255 790 111

  • fax: 255 790 199, originál poslat poštou

  • písemně: Slavia pojišťovna a.s., LPU, Táborská 31, 140 00 Praha 4

Axa pojišťovna

ČSOB pojišťovna

Česká podnikatelská pojišťovna

  1. online: https://insure.cpp.cz/hlasenky-web/faces/vstup_info.xhtml

  2. telefon: 957 444 555

  3. osobně: na kterékoliv naší pobočce či oblastním ředitelství

  4. písemně: Česká podnikatelská pojišťovna, a. s., Vienna Insurance Group,P.O.BOX 28,664 42 Modřice

Blog

  • žena prodává páru auto v salonů
    Pojištění vozu
    04. dubna 2022|Marek Drahorád
    Jak u ojetého vozu poznat, že je stočený tachometr

    Až třetina ojetin v Česku má stočený tachometr. Třetina nabízených vozů je po bouračce. A třetina má jiný původ, než jaký se uvádí v inzerátu. Nelichotivá tuzemská statistika. Obezřetnost je proto při nákupu auta z bazaru vždy na místě. Poznat stočený tachometr je ale často nelehký úkol a koupě auta se tím komplikuje. Zjistěte, na co se zaměřit, abyste nenaletěli podvodníkům, a jaké nástroje vám při kontrole ojetiny mohou pomoci.

  • manželé stoji u bílého auta v autosalonu
    Pojištění vozuPůjčky a úvěry
    31. března 2022|Marek Drahorád
    Jak vybrat nejvýhodnější financování nového auta?

    Výběr nového auta už máte za sebou? Pak už zbývá vyřešit jen financování. Zjistěte, která z dostupných možností je pro vás tou nejvýhodnější. 


  • nehoda
    Pojištění vozu
    28. března 2022|Míša
    Nabouralo vás ukrajinské nepojištěné auto? ČKP vám škodu zaplatí, víme jak postupovat

    Škodu na vlastním vozidle nemusíte vymáhat po ukrajinských řidičích. Česká kancelář pojistitelů se zavázala za ně škody uhradit. Stačí si připravit záznam o nehodě a požádat o náhradu škody.

  • žena volá asistenční službu
    Pojištění vozu
    17. března 2022|Vendula Flassig Vrablová
    Povinné ručení a havarijní pojištění dál zdražuje. Jak na něm ušetřit?

    Koronavirová pandemie, stejně jako válka na Ukrajině, rozkolísaly zcela zásadním způsobem evropský i světový trh. Cenové šoky jdou bohužel ruku v ruce s velkým zdražováním, které se dotkne prakticky každého z nás. Kromě pohonných hmot a energií se zvyšování cen nevyhne ani povinnému ručení nebo havarijnímu pojištění.

  • autonehoda
    Pojištění vozu
    10. března 2022|Vendula Flassig Vrablová
    Víte, jakou ochranu si můžete sjednat v rámci havarijního pojištění?

    Pořízení osobního automobilu nepřináší jen radosti v podobě časové a mobilní nezávislosti, ale také starosti technické a administrativní povahy. K těm se pojí i sjednání kvalitní pojistky. Kromě povinného ručení je vhodné zvážit i možnost havarijního pojištění.

  • ČKP Ukrajina
    Pojištění vozu
    09. března 2022|Vendula Flassig Vrablová
    Ukrajinci prchající před válkou mohou díky ČKP jezdit dva měsíce bez povinného ručení

    Válečný konflikt na Ukrajině nutí miliony lidí narychlo opouštět své domovy. Ti, kteří mají to štěstí, prchají ke svým západním sousedům osobními automobily. Často ale nemají sjednané pojištění odpovědnosti z provozu vozidla (tzn. povinné ručení) a nevlastní tudíž ani tzv. zelenou kartu, která jeho zaplacení dokládá. Pokud způsobili nehodu, byl to ještě donedávna zcela zásadní problém.

  • motorkář v Alpách
    Pojištění vozu
    04. března 2022|Jana Březinová
    Jak vybrat výbavu na motorku na dlouhé cesty

    Chystáte se vyrazit na motorce na vícedenní výlet? Pojedete poprvé do zahraničí a chcete vědět, na co si dát pozor? Máme pro vás tipy, jak se vybavit na dlouhé cesty na dvou kolech.

  • servis a kontrola motorky
    Pojištění vozu
    01. března 2022|Marek Drahorád
    Jak připravit motorku před sezónou?

    Mezi motorkáři se najdou nadšenci, kteří sedlo svého stroje neopouští ani v zimních měsících. Většina ale motorku ukládá k zimnímu spánku. Dlouhé stání však neprospívá žádným strojům a motorky nejsou výjimkou. K přípravě motocyklu po zimní pauze proto přistupujte svědomitě - citelně tím snížíte riziko poruch i nehod.

  • Jak řešit srážku se zvěří?
    Pojištění vozu
    10. února 2022|Monika Šaríková
    Jak řešit srážku se zvěří?

    Nemusíte nutně projíždět lesem či polní krajinou, aby vám pod koly vozu skončilo zvíře. Jak se zachovat v případě, že není možné střetu se zvířetem či divokou zvěří zabránit? Jak řešit vzniklou škodu a lze se proti ní pojistit?

Potřebujete poradit?


Využijte naše bezplatné poradenství. Naši specialisté jsou vám k dispozici v pracovní dny od 8:00 do 18:00 hodin.

Zavolejte mi
© 2022 Srovnejto.cz a.s., všechna práva vyhrazena.

O zprostředkování pojištění se stará společnost ePojisteni.cz s.r.o. Půjčky a úvěry jsou zprostředkovávány společností Elephant Orchestra, s.r.o. Zprostředkování telekomunikací a energií zajišťuje společnost Tarifomat, s.r.o. Jedná se o společnosti, které jsou součástí Skupiny Srovnejto a jsou držiteli platné registrace České národní banky, případně platné registrace Energetického regulačního úřadu.