Cestovní pojištění – srovnání cen

Příprava auta na zimu

Barevný podzim pomalu, ale jistě předává žezlo paní Zimě a ta zanedlouho zasype Česko sněhovou nadílkou a silnice promění v ledovou klouzačku. Proto je potřeba připravit svého plechového miláčka na mrazivé období, kdy dopravní nehody hrozí častěji než obvykle. Jak by měla probíhat příprava auta na zimu? Na tyhle nezbytnosti nezapomínejte!

Pneumatiky

Zimní pneumatiky jsou v Česku povinné v období od 1. listopadu do 31. března, pokud je na silnici souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza nebo lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se na pozemní komunikaci během jízdy může vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza. Hloubka jejich vzorku musí činit minimálně 4 milimetry. Při výběru se na pneumatikách nesnažte šetřit. Odměnou vám bude bezpečná a bezhlučná jízda i dlouhá životnost pořízených pneu.  

porovnání povinného ručení

Světlomety

Na silnicích platí zlaté pravidlo: Vidět a být viděn! Proto si nechte před zimou seřídit světlomety. Bude vás to stát pár minut volného času a několik stokorun. Mechanik zajistí, že vaše světla nebudou nikoho nepříjemně oslňovat a vy sami budete mít dostatečný výhled. 

Stěrače

Kontrola auta před jízdou by měla zahrnovat i kontrolu stěračů. I zde totiž uplatníte ono výše uvedené pravidlo – vidět a být viděn. A protože stěrače dostávají v zimě pekelně zabrat, pozornost věnujte zejména stíracím gumičkám, které si musí dokázat s kousíčky sněhu a ledu odpovídajícím způsobem poradit. Podle informací BESIPu – oddělení Ministerstva dopravy ČR koordinující činnosti v oblasti bezpečnosti na pozemních komunikacích a působení na lidského činitele, je žádoucí měnit gumičky stěračů dvakrát do roka. 

Kapaliny

Před zimou je nezbytně nutné nechat zkontrolovat, případně doplnit veškeré kapaliny v autě. Srdce vozu – motor by měl být opečovávaný kvalitním olejem. Po létě zkontrolujte i chladicí kapalinu, která kvůli vysokým letním teplotám přirozeně ubývá. Právě teď by se měla doplnit případně vyměnit za novou s výdrží -30 °C. Důvod je prostý – stará kapalina může při mrazech zamrzat a poškodit motor i s chladičem.

Karoserie a podvozek

Protože dostává karoserie a podvozek vozu během zimních měsíců pořádně „na frak,“ měli byste mu věnovat před prvními mrazy dostatečnou péči. Zvýšená vlhkost nahrává korozi, proto není od věci ošetřit lak voskováním, které chrání proti drobným nečistotám. Zvolit můžete i kompletní nástřik podvozku, který ale z vaší peněženky odčerpá zhruba 10 000 Kč. Na druhou stranu vám vydrží tři zimy.

Baterie

Akumulátor dostává během zimních měsíců pořádně zabrat. Proto je potřeba ověřit jeho aktuální kapacitu a kondici. Běžná životnost akumulátoru se pohybuje mezi 4 – 6 lety. Zdatnější motoristé si za pomoci tzv. chytré nabíječky mohou sami dobít akumulátor doma a celkově prodloužit jeho životnost až na dvojnásobek. Pro většinu je ale příhodnější nechat si stav baterie zkontrolovat odborníky ve specializovaných servisech.

Hodnocení článku:  
Počet hlasů: 2