Cestovní pojištění – srovnání cen

Zkažená dovolená

Těšili jste se na vysněnou dovolenou, která ale nedopadla tak úplně podle vašich představ. Pobyt vám znepříjemnil hmyz na pokoji, zkažené jídlo nebo třeba absence slibovaných (a zaplacených služeb). Ačkoli oficiální pojištění zkažené dovolené žádná z tuzemských pojišťoven nenabízí, i přesto máte právo zájezd reklamovat a získat zpět poměrnou část zaplacených prostředků.

S cestovkou je situace jednodušší

Je potřeba si uvědomit, že každá cestovní kancelář odpovídá za služby, které jste si zaplatili. V roce 2008 dokonce vznikl speciální Kodex kvality (tzv. ITQ kodex), který pomáhá řešit zkaženou dovolenou a vyčíslit finanční kompenzaci. Kodex po vzoru západoevropských zemí přinesla do tuzemských vod známá pojišťovna a dnes se k němu hlásí i ti největší hráči na trhu.

porovnání cestovního pojištění

Občanský zákoník upravuje povinnosti CK jen okrajově

ITQ Kodex vede k zefektivnění a zrychlení reklamačního procesu a zároveň zajišťuje mnohem větší transparentnost ve vztahu k zákazníkům. Kodex kvality tak pomáhá nejen cestovním kancelářím a pojišťovnám, ale především cestovatelům, u kterých se vysněná dovolená u moře nebo na horách proměnila ve zlý sen. Ačkoli o odpovědnosti cestovních kanceláří hovoří občanský zákazník, pojem „zkažená dovolená“ – jako takový už neupravuje. 

Co všechno můžete reklamovat?

Dovolená se mohla v noční můru proměnit z různých důvodů. Problémem mohlo být ubytování, stravování, ale třeba i služby delegáta nebo doprava. Jen pro zajímavost - například za rozbitou klimatizaci dostanete slevu až 20 % a za zkažené jídlo až 30 % z ceny zájezdu. To samozřejmě pouze ve chvíli, kdy tyto nedostatky trvaly po celou dobu zájezdu. V případě, že trvaly kratší dobu, jsou uvedené kompenzace poměrně kráceny. Vše se ve finále nicméně hodnotí podle kompenzační tabulky.

Reklamovat můžete například:

  • Jiný než slíbený hotel

  • Jiné umístění hotelu

  • Jiný druh nebo úroveň ubytování

  • Pokoj bez výhledu na moře, pokud byl přislíben

  • Pokoj bez balkonu nebo klimatizace, pokud byly přislíbeny

  • Nefunkční toaletu a další vybavení

  • Nedostatečný úklid

  • Plíseň či hmyz na pokoji

  • Hluk během dne i noci

  • Zápach

  • Jednotvárná, zkažená nebo žádná strava

  • Špinavá pláž nebo bazén

  • Chybějící lehátka a slunečníky, pokud byly přislíbeny

  • Chybějící hlídání dětí, pokud bylo přislíbeno

Náš tip: Kromě slevy za problémový zájezd má zákazník navíc nárok také na denní odškodné, které začíná na rovné tisícikoruně.

Nebojte se reklamací přímo na místě

Abyste zvýšili šance na získání odškodnění zkažené dovolené, reklamujte problém ihned na místě. V první řadě kontaktujte delegáta nebo pracovníky hotelu a sepište s ním/s nimi protokol o závadě. Vše, co vám na ubytování/stravování apod. nevyhovuje, důkladně zdokumentujte (nahrajte video nebo vyfoťte). Pokud byste nedostatky nereklamovali během dovolené, můžete tak učinit ještě 90 dní po návratu. V takovém případě ale bude vymáhání odškodného o něco komplikovanější.

Hodnocení článku:  
Počet hlasů: 2