asistence

Asistenční služby u majetku: Víte, v jakých situacích se vám můžou hodit?

Zabouchnuté dveře, deratizace nebo třeba servis elektrospotřebičů. Víte, co mají všechny tyto služby společného? Mnohé pojišťovny je nabízejí v rámci balíčků asistenčních služeb. Asistenční služby jsou totiž (minimálně v základní verzi) součástí všech majetkových pojistných smluv a extra se za ně nepřiplácí. Proto jsou často opomíjené a řada pojistníků dokonce ani netuší, že je může aktivně využívat.

Proč si s jednat pojištění majetku?

Ať už se budete během života potýkat s řáděním živlů nebo zlodějů, pojištění majetku zaručeně oceníte. Jak už název tohoto produktu napovídá, jedná se o pojištění, jehož cílem je ochránit váš majetek. V rámci pojištění majetku rozlišujeme nejen pojištění nemovitosti, ale také pojištění domácnosti. Jaký je mezi nimi rozdíl?

  • Pojištění nemovitosti kryje stavbu jako takovou. Vztahuje se tedy na veškerý nemovitý majetek, který jen tak nevezmete a nepřemístíte. Kryje škody způsobené na bytě, domě nebo rekreační chatě. Vztahuje se ale také na stavební materiál, nebytové prostory a společné části domu.

  • Pojištění domácnosti pak můžeme zjednodušeně vysvětlit tak, že kryje všechno, co z bytu nebo domu vypadne, pokud byste ho mohli (čistě teoreticky) převrátit vzhůru nohama. Vztahuje se tak na veškeré domácí spotřebiče, nábytek i vaše osobní věci a elektroniku. Kromě vybavení nemovitosti kryje pojištění domácnosti i škody způsobené třeba na vašem kole, lyžích a dalším drahém sportovním vybavení.

K čemu je tedy pojištění majetku dobré? Pojistka vás podrží při mimořádných událostech, mezi něž patří třeba požár, výbuch, úder blesku, poškození vodovodu nebo zatečení. Pojištění majetku se ale také vztahuje na krádeže nebo škody způsobené vandalismem.

Náš tip:

Pokud si sjednáte pojištění nemovitosti a domácnosti u jedné pojišťovny, často můžete čerpat zajímavé slevy nebo další výhody.

Součástí pojistky jsou asistenční služby

Jak už jsme zmínili výše, pojištění majetku vždy zahrnuje alespoň základní balíček asistenčních služeb. Jejich rozsah se samozřejmě u jednotlivých pojišťoven a jejich produktů liší, proto nelze přesně stanovit, co všechno je v takové asistenci u jednotlivých pojišťoven obsaženo.

Často je ale součástí asistenčních služeb:

  • Pomoc ve stavu nouze

  • Pomoc při nenadálém výskytu hlodavců či obtížného hmyzu

  • Pomoc při poruše domácího elektrospotřebiče

  • Právní poradenství

Mezi méně obvyklé asistenční služby patří:

  • IT konzultace po telefonu

  • Oprava zahradní techniky, dílenského vybavení

  • Likvidace včelích rojů, vosích a sršních hnízd

  • Cykloasistence

Asistence je na telefonu dostupná 24/7, takže ji můžete využít prakticky kdykoliv. Kontakt na operátora obdržíte po sjednání vaší smlouvy k pojištění domácnosti. V případě, že se tedy v domácnosti setkáte se situací, v níž si nevíte rady, kontaktujte asistenční službu a oni vám s řešením dané situace pomohou.

Asistenční služby v praxi

V životě může nastat nespočet situací, v nichž můžete asistenční služby své pojišťovny využít. Pojďme se podívat na ty nejčastější:

  • Otevření zabouchnutých dveří: U klasických dveří vás tato služba u běžného zámečníka vyjde na cca 500 korun. Otevření bezpečnostních dveří je ale mnohem dražší. Pokud asistenční služby vybrané pojišťovny zahrnují nouzovou situaci, stačí zavolat operátorovi asistenční linky a ten už k vám vyšle zámečníka, jehož služby hradí pojišťovna.

  • Vytopení/havárie vody: Asistenčních služeb můžete využít i ve chvíli, kdy vám z poškozeného potrubí vytéká voda a hrozí tak zničení nejen vašeho majetku, ale také majetku souseda.

  • Ohrožení agresivním hmyzem: Asistenční služby pojišťovny vám mohou pomoci i v případě ohrožení včelami, vosami nebo sršni. Pokud se vám tedy usídlí včelí roj poblíž vašeho domu, nebo bude potřeba zlikvidovat sršní hnízdo, které ohrožuje vás nebo vaše nejbližší, i tady můžete využít asistenčních služeb pojišťovny.

  • Nenadálý výskyt hlodavců/hmyzu: Objevili jsme doma nezvané návštěvníky? I s těmi si hravě poradí odborná deratizační nebo desinsekční firma. Volejte proto asistenční službu své pojišťovny, která k vám vyšle odborného pracovníka stejně rychle (možná i rychleji), jako když ho budete hledat na internetu.

  • Porucha domácího elektrospotřebiče: Přestala vám fungovat pračka, myčka nebo snad lednička? Opět využijte asistence své pojišťovny, která k vám vyšle opraváře bez zbytečného odkladu.

O asistenci se informujte dopředu

V nouzové situaci budete jen těžko hledat pojistné smlouvy a kontrolovat rozsah pojistné ochrany nebo asistenčních služeb. Proto tento krok doporučujeme už při samotném výběru vhodného pojištění majetku. Na našem trhu existuje nespočet nabídek, v nichž je často obtížné se bezpečně zorientovat. Proto je dobré využít praktických online kalkulaček a srovnávačů, které za vás porovnají nejen cenu vybraného pojištění, ale také další parametry.

Tady je potřeba zmínit, že nejlevnější pojistka nerovná se automaticky pojistka nejlepší. V základních balíčcích jsou asistenční služby často dost „osekané“ a pro některé životní situace krajně nedostatečné. Proto vybírejte takovou pojistku, jejíž nabídka asistenčních služeb vás podrží v různých situacích. Ušetříte si tak nejen zbytečné nervy a čas, ale především peníze, které byste za řešení nouzové situace nebo havárie museli uhradit z vlastní kapsy.

A co dělat v případě, že potřebujete asistenčních služeb pojišťovny využít? V první řadě nepanikařte a zkuste situaci řešit s chladnou hlavou. Telefonní číslo na asistenční službu své pojišťovny byste měli mít uložené ve všech telefonech, které jsou součástí vaší domácnosti. Pokud si k němu připíšete i číslo pojistné smlouvy, rozhodně neuděláte špatně. Jestliže číslo smlouvy uložené nemáte, není potřeba propadat panice. Pracovníci pojišťovny si vás ověří podle rodného čísla a příslušnou pojistnou smlouvu dohledají. Jakmile na telefonní číslo asistenční služby zavoláte, postupujte dle instrukcí, které od operátora dostanete.

Chraňte to na čem vám záleží.

Autorka - Vendula Flassig Vrablová
Vendula Flassig VrablováVíce článků autora

Sdílet článek

Související články

  • Klimatizace
    29. července 2024|Petr Woff
    Jak vybrat klimatizaci do bytu, aby vás osvěžila a neohrozila

    K českému létu stále častěji patří tropické dny, které bývají úmorné zejména v panelácích. Češi proto nakupují klimatizace, aby během teplotních špiček ochladili vzduch ve svých domácnostech a ulevili svému srdíčku. Někteří volí jednoduché přenosné modely, jiní investují do sofistikovaných nástěnných technologií. Poradíme vám, jaké klimatizace se hodí do bytu a které alternativy naopak vhodné nejsou.fallback mark

  • Technik kontroluje kotel
    10. června 2024|Petr Woff
    Nová zelená úsporám 2024: Co se změnilo a jak žádat o dotaci?

    Vláda navýšila rozpočet pro oblíbený dotační program, který slouží na zateplení bytových a rodinných domů, instalaci energetických zdrojů a jiné chytré investice. Nová zelená úsporám v roce 2024 nabízí českým domácnostem o 10 miliard Kč více, než bylo původně plánováno. Stoupla podpora pro komplexní renovace, například pro zateplení a souběžnou instalaci fotovoltaické elektrárny. Aktuální jsou také kotlíkové dotace, protože od září budou zakázány staré nevyhovující kotle.fallback mark

  • Povinná výměna kotlů
    14. března 2024|Petr Woff
    Povinná výměna kotlů na tuhá paliva: Kdy a proč už si ve starém kotli nezatopíte?

    Povinná výměna starých kotlů na tuhá paliva se blíží. Od 1. září 2024 nesmí být provozovány kotle 1. a 2. emisní třídy, původní termín vláda kvůli energetické krizi posunula. Zjistěte, zda se výměna týká i vašeho kotle.

  • 22. února 2024|Petr Woff
    Jaká je průměrná spotřeba elektřiny v rodinném domě a bytě?

    V tuzemských domácnostech přibývají sušičky, myčky a další spotřebiče. Nejnáročnější však zůstávají elektrické přímotopy, akumulační kamna a tepelná čerpadla. Srovnejme různé distribuční sazby, které závisí na používaných přístrojích. Průměrná spotřeba elektřiny v české domácnosti vychází na 2 930 kWh/rok, zateplená garsonka však funguje daleko šetrněji než starý rodinný dům.

  • Kuchyně
    29. prosince 2023|Jana Březinová
    7 zásad, jak bezpečně pronajmout byt

    Správně stanovit cenu, proklepnout si nájemníka a sepsat kvalitní smlouvu. To je jen pár zásad pro bezpečný pronájem bytu, které byste si měli pohlídat. Nechcete mít přece problémy s opožděným placením nájemného nebo poškozeným vybavením. Zjistěte, jak najít spolehlivého nájemníka i jak sestavit nájemní smlouvu, aby vás dostatečně chránila.

  • Fotovoltaika na bytovém domě
    12. prosince 2023|Jana Březinová
    Fotovoltaika v bytovém domě od 2023: Až do výkonu 50 kWp a bez souhlasu všech vlastníků

    Od roku 2023 je instalace fotovoltaiky na bytový dům o dost jednodušší. Není potřeba souhlas všech vlastníků, ani sloučení do jednoho elektroměru. Existují dokonce čtyři způsoby, jak může SVJ provozovat fotovoltaiku a sdílet vyrobenou energii. Vlastníci bytů tak mohou ročně ušetřit 50–90 % na účtech za elektřinu.

  • Lyže na horách zapíchnuté ve sněhu
    25. listopadu 2023|Jana Březinová
    Pojištění sportovního vybavení: Kryje i krádež lyží před chatou?

    Každoročně je v Alpách odcizeno sportovní vybavení za stovky milionů korun, zloději lyží a snowboardů se vyskytují i v českých horách. Sportovní vybavení si můžete pojistit v rámci cestovního pojištění nebo pojištění domácnosti. Dokáže ale pojistka ochránit lyže odložené před restaurací? Čtěte, jak české pojišťovny přistupují k pojištění sportovního vybavení.

  • Žena u topení - srovnání nákladů na vytápění
    19. listopadu 2023|Petr Woff
    Srovnání nákladů na vytápění: Kolik zaplatíte za topení elektřinou nebo plynem?

    Nejnáročnější zůstávají elektrické přímotopy, ale zdražil i provoz plynových a peletových kotlů, městských tepláren a tepelných čerpadel. Nižší jsou ceny palivového dřeva nebo uhlí. Nejlevnější topení mají domácnosti, které důkladně zateplily svůj dům a větrají přes takzvanou rekuperaci. Aktualizujeme porovnání nákladů na vytápění: kilowatthodina (kWh) stojí od 1 do 6 Kč.

  • deratizér v obleku
    17. listopadu 2023|Magdaléna Kubečková
    Hubení hmyzu a škůdců vám proplatí pojišťovna

    Za hubení hmyzu nebo hlodavců možná utrácíte zbytečně. Deratizaci, dezinsekci nebo likvidaci vosích hnízd poskytují pojišťovny v rámci asistenčních služeb. Vašeho deratizátora vám ale neproplatí: využívají vlastní smluvní partnery. Připravili jsme pro vás přehled asistenčních služeb našich smluvních pojišťoven v oblasti hubení škůdců. K tomu 7 snadných kroků, jak postupovat, pokud chcete, aby vám deratizaci nebo dezinsekci proplatila pojišťovna. 

  • Balkónové solární panely
    15. listopadu 2023|Petr Pohůdka
    Balkonové solární panely: Vyplatí se jejich pořízení?

    Popularita solárních panelů na balkon roste. Lákají především nízkou cenou a snadnou instalací. Jejich neohlášeným provozem ale často riskujete mastnou pokutu. Má solární panel na balkoně skutečně smysl a na co si při provozu dávat pozor?