Asistenční služby u majetku: Víte, v jakých situacích se vám můžou hodit?
Zabouchnuté dveře, deratizace nebo třeba servis elektrospotřebičů. Víte, co mají všechny tyto služby společného? Mnohé pojišťovny je nabízejí v rámci balíčků asistenčních služeb. Asistenční služby jsou totiž (minimálně v základní verzi) součástí všech majetkových pojistných smluv a extra se za ně nepřiplácí. Proto jsou často opomíjené a řada pojistníků dokonce ani netuší, že je může aktivně využívat.
Proč si s jednat pojištění majetku?
Ať už se budete během života potýkat s řáděním živlů nebo zlodějů, pojištění majetku zaručeně oceníte. Jak už název tohoto produktu napovídá, jedná se o pojištění, jehož cílem je ochránit váš majetek. V rámci pojištění majetku rozlišujeme nejen pojištění nemovitosti, ale také pojištění domácnosti. Jaký je mezi nimi rozdíl?
Pojištění nemovitosti kryje stavbu jako takovou. Vztahuje se tedy na veškerý nemovitý majetek, který jen tak nevezmete a nepřemístíte. Kryje škody způsobené na bytě, domě nebo rekreační chatě. Vztahuje se ale také na stavební materiál, nebytové prostory a společné části domu.
Pojištění domácnosti pak můžeme zjednodušeně vysvětlit tak, že kryje všechno, co z bytu nebo domu vypadne, pokud byste ho mohli (čistě teoreticky) převrátit vzhůru nohama. Vztahuje se tak na veškeré domácí spotřebiče, nábytek i vaše osobní věci a elektroniku. Kromě vybavení nemovitosti kryje pojištění domácnosti i škody způsobené třeba na vašem kole, lyžích a dalším drahém sportovním vybavení.
K čemu je tedy pojištění majetku dobré? Pojistka vás podrží při mimořádných událostech, mezi něž patří třeba požár, výbuch, úder blesku, poškození vodovodu nebo zatečení. Pojištění majetku se ale také vztahuje na krádeže nebo škody způsobené vandalismem.
Náš tip:
Pokud si sjednáte pojištění nemovitosti a domácnosti u jedné pojišťovny, často můžete čerpat zajímavé slevy nebo další výhody.
Součástí pojistky jsou asistenční služby
Jak už jsme zmínili výše, pojištění majetku vždy zahrnuje alespoň základní balíček asistenčních služeb. Jejich rozsah se samozřejmě u jednotlivých pojišťoven a jejich produktů liší, proto nelze přesně stanovit, co všechno je v takové asistenci u jednotlivých pojišťoven obsaženo.
Často je ale součástí asistenčních služeb:
Pomoc ve stavu nouze
Pomoc při nenadálém výskytu hlodavců či obtížného hmyzu
Pomoc při poruše domácího elektrospotřebiče
Právní poradenství
Mezi méně obvyklé asistenční služby patří:
IT konzultace po telefonu
Oprava zahradní techniky, dílenského vybavení
Likvidace včelích rojů, vosích a sršních hnízd
Cykloasistence
Asistence je na telefonu dostupná 24/7, takže ji můžete využít prakticky kdykoliv. Kontakt na operátora obdržíte po sjednání vaší smlouvy k pojištění domácnosti. V případě, že se tedy v domácnosti setkáte se situací, v níž si nevíte rady, kontaktujte asistenční službu a oni vám s řešením dané situace pomohou.
Asistenční služby v praxi
V životě může nastat nespočet situací, v nichž můžete asistenční služby své pojišťovny využít. Pojďme se podívat na ty nejčastější:
Otevření zabouchnutých dveří: U klasických dveří vás tato služba u běžného zámečníka vyjde na cca 500 korun. Otevření bezpečnostních dveří je ale mnohem dražší. Pokud asistenční služby vybrané pojišťovny zahrnují nouzovou situaci, stačí zavolat operátorovi asistenční linky a ten už k vám vyšle zámečníka, jehož služby hradí pojišťovna.
Vytopení/havárie vody: Asistenčních služeb můžete využít i ve chvíli, kdy vám z poškozeného potrubí vytéká voda a hrozí tak zničení nejen vašeho majetku, ale také majetku souseda.
Ohrožení agresivním hmyzem: Asistenční služby pojišťovny vám mohou pomoci i v případě ohrožení včelami, vosami nebo sršni. Pokud se vám tedy usídlí včelí roj poblíž vašeho domu, nebo bude potřeba zlikvidovat sršní hnízdo, které ohrožuje vás nebo vaše nejbližší, i tady můžete využít asistenčních služeb pojišťovny.
Nenadálý výskyt hlodavců/hmyzu: Objevili jsme doma nezvané návštěvníky? I s těmi si hravě poradí odborná deratizační nebo desinsekční firma. Volejte proto asistenční službu své pojišťovny, která k vám vyšle odborného pracovníka stejně rychle (možná i rychleji), jako když ho budete hledat na internetu.
Porucha domácího elektrospotřebiče: Přestala vám fungovat pračka, myčka nebo snad lednička? Opět využijte asistence své pojišťovny, která k vám vyšle opraváře bez zbytečného odkladu.
O asistenci se informujte dopředu
V nouzové situaci budete jen těžko hledat pojistné smlouvy a kontrolovat rozsah pojistné ochrany nebo asistenčních služeb. Proto tento krok doporučujeme už při samotném výběru vhodného pojištění majetku. Na našem trhu existuje nespočet nabídek, v nichž je často obtížné se bezpečně zorientovat. Proto je dobré využít praktických online kalkulaček a srovnávačů, které za vás porovnají nejen cenu vybraného pojištění, ale také další parametry.
Tady je potřeba zmínit, že nejlevnější pojistka nerovná se automaticky pojistka nejlepší. V základních balíčcích jsou asistenční služby často dost „osekané“ a pro některé životní situace krajně nedostatečné. Proto vybírejte takovou pojistku, jejíž nabídka asistenčních služeb vás podrží v různých situacích. Ušetříte si tak nejen zbytečné nervy a čas, ale především peníze, které byste za řešení nouzové situace nebo havárie museli uhradit z vlastní kapsy.
A co dělat v případě, že potřebujete asistenčních služeb pojišťovny využít? V první řadě nepanikařte a zkuste situaci řešit s chladnou hlavou. Telefonní číslo na asistenční službu své pojišťovny byste měli mít uložené ve všech telefonech, které jsou součástí vaší domácnosti. Pokud si k němu připíšete i číslo pojistné smlouvy, rozhodně neuděláte špatně. Jestliže číslo smlouvy uložené nemáte, není potřeba propadat panice. Pracovníci pojišťovny si vás ověří podle rodného čísla a příslušnou pojistnou smlouvu dohledají. Jakmile na telefonní číslo asistenční služby zavoláte, postupujte dle instrukcí, které od operátora dostanete.