Co jsou asistenční služby a kdo je poskytuje
Asistenční služby jsou soubor služeb, který vám pomůže v situacích, kdy se vaše vozidlo stane nepojízdné nebo v jiných nouzových případech souvisejících s provozem vozidla. Tvoří běžnou součást povinného ručení či havarijního pojištění. Poskytuje je přímo pojišťovna, případně její smluvní partner.
Asistence v ČR: Co všechno obvykle zahrnuje
Rozsah asistenčních služeb se liší podle konkrétní pojišťovny a zvolené varianty asistence. U drtivé většiny pojišťoven jsou základní asistenční služby rovnou zahrnuté v kterémkoliv pojištění vozidla. V základním balíčku obvykle nechybí:
oprava vozidla na místě
odtah vozidla do servisu
vyproštění vozidla (při uvíznutí v příkopu, sněhu apod.)
úschova nepojízdného vozidla
POZOR!
U základních asistenčních služeb pojišťovny uplatňují velmi přísné limity, typicky v minutách (oprava na místě), kilometrech (odtah) nebo v Kč, tedy celkových nákladech na zásah. Vše, co překročí stanovený limit, již platíte ze svého. V základní asistenci tak můžete mít k dispozici například 60minutovou opravu vozidla na místě a odtah do 50 km nebo 2 000 Kč. V praxi vám tyto služby pokryjí spíše drobné závady, které lze vyřešit rychle a s nízkými náklady. V ostatních případech musíte počítat s dodatečnými výdaji.
Rozšířené asistenční služby
Pojišťovny nabízí také rozšířené asistenční služby. Jsou vám k dispozici za příplatek nebo v rámci nadstandardních balíčků pojištění. Rozšířená asistence přináší u základních služeb vyšší limity. Některé pojišťovny dokonce poskytují bezlimitní pomoc. Kromě vyšších limitů vám rozšíření asistence obvykle zajistí i další doplňkové služby, například:
poskytnutí náhradního vozidla,
pomoc při ztrátě či zabouchnutí klíčů,
odvoz posádky nepojízdného vozidla,
náhradní ubytování,
úhradu nákladů na cestu domů,
odtah přívěsného vozíku,
převoz vozidla ze zahraničí,
právní pomoc,
telefonické tlumočení.
Která asistenční služba nejvíce odpovídá vašim požadavkům? Srovnejte si nabídky pojištění auta včetně detailních podmínek asistence v našich online kalkulačkách.
Asistenční služby do zahraničí: Na co si dát pozor
Jezdíte i do zahraničí? Pak si u asistenční služby sjednané s pojištěním motorového vozidla nezapomeňte ověřit několik podmínek.
NÁŠ TIP
Máte nárok na více asistenčních služeb na základě různých produktů od jedné pojišťovny? Zjistěte si, jak tento stav řeší. U některých pojišťoven se vám limity asistence sčítají, což vám může zajistit výrazně lepší služby.
Co může být u asistenčního pojištění auta do zahraničí jinak než v ČR
Modelový příklad 1
Milan má sjednané povinné ručení u Direct pojišťovny spolu s Asistencí M. Ta mu po České republice zajišťuje odtah, kam bude potřebovat – až do sjednaného limitu 5 000 Kč. Při poruše v ČR si tak může nechat odtáhnout vozidlo do servisu ke svému známému, kde dostane výraznou slevu. Milanův vůz se však porouchal cestou na dovolenou do Itálie. I zde Milan předpokládal, že si zvolí, do jakého servisu vozidlo odtáhnou. V zahraničí mu ale asistence garantuje jen odtah do nejbližšího servisu. Neměl tedy na výběr. Pojištění asistenčních služeb ale celý odtah alespoň pokrylo, protože v zahraničí platí trojnásobný pojistný limit.
Modelový příklad 2
Roman se vydal na návštěvu přátel do Německa. Cesta proběhla bez problémů. Když si ale druhý den chtěl udělat výlet do nedalekých Brém, auto nenastartovalo. V rámci povinného ručení u Slavia pojišťovny měl Asistenci S. Zavolal operátory, kteří mu potvrdili, že má nárok na opravu na místě a zorganizovali výjezd mechanika. Ten zanedlouho dorazil a za zhruba 50 minut auto zprovoznil. Cena výjezdu činila 250 eur (cca 6 160 Kč). Roman si pamatoval, že má na opravu limit 3 000 Kč. Počítal tedy s tím, že více než polovinu zásahu bude muset uhradit. U asistenčního pojištění do zahraničí ale platil dvojnásobný limit ve výši 6 000 Kč. Nakonec musel Roman doplatit jen necelých 200 Kč.
Velké srovnání: Asistenční služby u hlavních pojišťoven
Pojišťovna | Oprava na místě | Odtah vozidla | Vyproštění vozidla | Úschova nepojízdného vozidla | Počet zásahů ročně | Územní platnost | Další zahrnuté služby |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kooperativa (Asistenční program ZÁKLAD) | 30 minut | 50 km (jen havárie) | - | - | 1 | ČR i Evropa | Odvoz oprávněné osoby |
Generali Česká pojišťovna (Asistenční služba S) | 60 minut (do 2 000 Kč v ČR/4 000 Kč v zahraničí) | 50 km do nejbližšího autorizovaného/smluvního servisu či k nejbližší nabíjecí stanici | - | 3 dny | není omezen | ČR i Evropa | Proplacení nařízeného odtahu, příjezd a práce technika při opravě wallboxu, poradenské služby včetně telefonického tlumočení (vše do 2 000 Kč v ČR/4 000 Kč v zahraničí) |
Allianz (Základní asistence) | 60 minut (při poruše, poškození nebo zničení vozidla a defektu pneumatiky) | 20 km do smluvního nebo pojišťovnou určeného servisu (při poruše, poškození nebo zničení vozidla a defektu pneumatiky) | ANO (součást odtahu) | ANO (pokud není možný odtah do servisu; neomezeně až do doby převozu) | není omezen (u vybité či zamrzlé baterie 2× v pojistném roce) | ČR i Evropa | Odvoz posádky poškozeného vozidla (do 50 km), poskytování informací (o silničním provozu, servisech a autopůjčovnách, čerpacích stanicích či pneuservisech) |
UNIQA (UNIQA asistence) | do 2 800 Kč (dopr. nehoda, živelní událost), do 1 800 Kč (porucha, poškození při pokusu o krádež), do 150 eur v zahraničí | bez limitu (dopr. nehoda, živelní událost), do 50 km (porucha, poškození při pokusu o krádež), v zahraničí do nejbližšího servisu | ANO | 7 dní (dopr. nehoda, živelní událost), jen organizace (porucha, poškození při pokusu o krádež) | není omezen | ČR i Evropa | Ubytování posádky na jednu noc nebo náhradní vozidlo na 24 hodin, taxi doprava (do 300 Kč/30 eur v zahraničí) |
Slavia (Asistence S) | 60 minut, max. však 3 000 Kč (ČR)/6 000 Kč (zahraničí) | jen organizace | jen organizace | jen organizace | Není omezen (ale při opakované chybě či stejné poruše v intervalu nejméně 2 měsíců nevzniká nárok na asistenci) | ČR i Evropa | Náhradní ubytování (2 dny) nebo úhrada cestovného (3 000 Kč) – pokud k nepojízdnosti vozidla došlo ve vzdálenosti větší než 50 km od trvalého bydliště a oprava nemůže být dokončena tentýž den |
Direct (Asistence S) | do 3 000 Kč (ČR)/6 000 Kč (zahraničí) | do nejbližšího servisu s limitem 3 000 Kč (ČR)/6 000 Kč (zahraničí) | ANO (do 3 000 Kč v ČR/6 000 Kč v zahraničí) | - | není omezen | ČR i Evropa | Repatriace vozidla ze zahraničí (do 6 000 Kč), náhradní doprava/ubytování (jen v zahraničí, do 6 000 Kč) |
Česká podnikatelská pojišťovna (Asistence SPORO) | do 1 000 Kč | do 1 000 Kč (do nejbližší opravny) | ANO (do 1 000 Kč) | - | není omezen | ČR i Evropa | Telefonické tlumočení; pomoc při vyhledání hotelu, opravny, nádraží, letiště, taxi, spoje v jízdním či letovém řádu; sčítání limitů při nároku na více asistenčních služeb |
Pillow (Odtah 50 km při nehodě) | jen organizace | do 50 km (pouze při nehodě) | ANO (bez limitu, pouze při nehodě) | 10 dní (pouze při nehodě) | není omezen | ČR i Evropa | Ubytování posádky na jednu noc, náhradní vůz na 10 dní (při krádeži vozidla) |
ČSOB (Základní asistenční služby) | do 2 000 Kč (ČR)/150 eur (zahraničí) s výjimkou náhradních dílů | do 2 000 Kč (ČR)/150 eur (zahraničí) do nejbližší opravny nebo místa bydliště | ANO | 3 dny | není omezen | ČR i Evropa | Náhradní ubytování posádky (2 noci)/náhradní doprava/náhradní vozidlo (24 h v ČR, 48 h v zahraničí), převoz vozidla do ČR, pomoc ve finanční tísni v zahraničí (do 500 eur), dovoz paliva |
Poznámka: V tabulce je zachyceno srovnání nejnižších variant asistence u daných pojišťoven. Jde pouze o stručný přehled, ve specifických případech se postup může lišit v souladu s příslušnými pojistnými podmínkami. Poskytnutí některých služeb v rámci jedné asistence se může navzájem vylučovat (například náhradní vozidlo s náhradním ubytováním).
Kdy a jak asistenci kontaktovat
Asistenční služby kontaktujte při problémech s provozem vozidla co nejdříve – samozřejmě až poté, co zajistíte bezpečnost všech účastníků provozu (přivolání záchranných složek, obléknutí reflexní vesty, umístění výstražného trojúhelníku apod.). Telefonní číslo na asistenci najdete:
na asistenční kartičce vystavené po sjednání pojištění,
v pojistné smlouvě,
na webových stránkách pojišťovny,
na zelené kartě (u povinného ručení).
V ideálním případě si číslo na asistenční služby uložte hned po sjednání pojištění do telefonu, ať ho máte kdykoliv po ruce. Pracovníci asistence od vás budou chtít slyšet:
vaše jméno a příjmení,
popis problému,
číslo pojistné smlouvy,
registrační značku vozidla,
kde přesně se s vozidlem nacházíte,
telefonní číslo pro zpětné kontaktování.
Následující kroky se již budou odvíjet od konkrétního případu a postupu vybrané asistenční služby. Není však důvod k obavám, operátoři vás celým procesem provedou a poskytnou vám podrobné pokyny.
Náš tip
Uvízli jste v ČR a nemůžete najít kontakt na svoji asistenci? Zavolejte na linku 1224 zřízenou Českou kanceláří pojistitelů (ČKP). Operátoři vás přepojí na příslušnou asistenci poté, co jim řeknete, kde máte sjednané povinné ručení. Pokud nevíte ani jméno pojišťovny, dokážou ho zjistit na základě registrační značky vozidla. Volání je zpoplatněno standardně dle ceníku vašeho operátora.