Cestovní pojištění – srovnání cen

Povinné ručení - nehoda

Asistenční služby jsou automatickou součástí každého povinného ručení (dále POV). Přesto lidé nevědí, v jakých případech jim asistenční služba může pomoci a za jakých podmínek, zda je pomoc zdarma nebo je čeká doplatek. K čemu je tedy taková asistenční služba vůbec dobrá?

Spousta řidičů asistenční služby u povinného ručení vnímá jako zbytečné služby navíc, které jim nikdy opravdu nepomůžou. To není tak docela pravda. Asistenční služby smysl mají, a pokud víte jak, může vám v případě poruchy či nehody hodně pomoci. Samozřejmě je rozdíl mezi tím, zda využíváte základní asistenční služby nebo si pár korun připlatíte za rozšířenou asistenci.

Základní asistenční služby: Kdy, jak a za kolik?

Součástí každého povinného ručení jsou základní asistenční služby, které standardně zahrnují příjezd asistenční služby na místo nehody či poruchy, opravu vozidla na místě a také odtah nepojízdného vozidla do nejbližšího servisu. To však neznamená, že pojišťovna zaplatí celou škodu. Zaplatí pouze to, co bylo dohodnuto v pojistné smlouvě.

Služby, které zahrnují asistenční služby a jsou v ceně POV:

  • Příjezd a odjezd mechanika na místo nehody/poruchy,

  • práce mechanika na místě,

  • odtah nepojízdného vozidla do nejbližšího smluvního či autorizovaného servisu.

Jednotlivé asistenční služby mají smluvně nastavené limity pojistného plnění, které nejsou neomezené. Obzvláště v případě základního balíčku asistenčních služeb. Je třeba počítat s tím, že základní varianta má omezený rozsah nabízených služeb i nízké limity plnění. V případě pojistné události, pojišťovna účtuje každou korunu, která pojistný limit překročí. 

Pojistný limit může určovat maximální finanční částka, počet hodin za práci (např. při opravě na místě) nebo počet kilometrů (např. u odtahu vozidla). Každá pojišťovna si smluvní podmínky stanovuje sama, a proto je dobré seznámit se zněním své pojistné smlouvy o povinném ručení.

porovnání povinného ručení

Rozšířené asistenční služby: Za více peněz, více muziky...

Lepší asistenční služby jsou sice dražší, ale kromě zajímavějších pojistných limitů nabízí daleko pestřejší nabídku asistenčních služeb.

Asistenční služby, které jsou nabízeny v rámci rozšířených asistenčních služeb:

  • Vybití autobaterie,

  • ztráta, zabouchnutí či zlomení klíče od auta,

  • nedostatek, záměna či zamrznutí pohonných hmot,

  • defekt pneumatiky,

  • poškození elektroinstalace zvířaty (např. kuna rozkouše kabely v motoru),

  • organizace odtahu druhého účastníka v případě nehody,

  • vyproštění a manipulace s vozidlem,

  • úschova nepojízdného vozidla,

  • poradenské služby a právní pomoc,

  • náhradní ubytování,

  • náhradní přeprava osob do cíle cesty nebo zpět domů,

  • náhradní vozidlo,

  • předání vzkazu v zahraničí,

  • telefonické překladatelské služby v případě poruchy/nehody na cestě v zahraničí,

  • přeprava řidiče pro opravené vozidlo v zahraničí,

  • náhradní klíč v zahraničí,

  • ekologická likvidace vozidla v zahraničí,

  • repatriace vozidla,

  • zprostředkování úhrady oprav na místě v zahraničí.

Jak správně využívat asistenční služby?

Seznámit se podrobně se svými asistenčními službami se vyplatí, obzvlášť pokud si platíte vyšší pojistné za rozšířenou variantu asistenčních služeb. Zejména na cesty do zahraničí se  vyplatí mít přesné znění smluvních podmínek při ruce. Elektronickou smlouvu si například uložte do svého mobilu a v případě poruchy či nehody v zahraničí si nejprve zjistěte, na co všechno máte nárok.

Znát byste měli nejen konkrétní asistenční služby, které zvolené pojištění zahrnuje, ale také za jakých podmínek na ně máte nárok včetně výše pojistných limitů atd. Pokud například využijete náhradní vůz, můžete ztratit nárok na úhradu ubytování pro celou posádku po dobu opravy vozidla. Vždy nejprve zvažte, jaké řešení je v dané situaci pro vás tím nejvýhodnějším.

Hodnocení článku:  
Počet hlasů: 2