Registrace dovezeného vozidla z EU

Registrace dovezeného vozidla z EU

27. 12. 2015
|
Délka čtení: 2 min.

Plánujete si koupit osobní nebo užitkový automobil? Pokud ano, nemusíte ho nutně kupovat jenom u nás. Je ještě jedna cesta, a to jsou země Evropské unie. Pokud si pojedete pro vůz právě sem, nezapomínejte na požadavky, které má registrace dovezeného vozidla z EU. Je totiž třeba splnit hned několik zákonem jasně daných náležitostí. Jednou z takových je třeba DPH, které jsme aktuálně povinni přiznat. A je jedno, zda se v našem případě jedná o plátce DPH, nebo jsme fyzické, nepodnikající osoby. To ale není jedinou změnou, která se nás týká.


Daň je třeba zaplatit do termínů


Jakmile máme v oblasti dani jasno, je třeba vyplnit a podat hlášení, které se nazývá Hlášení o pořízení nového dopravního prostředku. Právě jeho součástí bude také kupní smlouva nebo faktura, která jasně dokazuje, že je vůz aktuálně v našem vlastnictví. Na co také nesmíme zapomínat, to je i fakt, že stále je nutné zaplatit daň, kterou jsme zmínili výše. Vše musí být spolu s formulářem předloženo do deseti dní od pořízení, zatímco samotná daň by měla být zaplacena do termínu 25 dní. Nezapomínejme na to, že mluvíme o dnech kalendářních neboli pracovních. To vše se odehrává na konkrétní pobočce finančního úřadu.




Již přímo k evidenci
Pokud kupujeme automobil, je nedílnou cestou před jeho přihlášením takzvaná evidenční kontrola na příslušné stanici STK. Ta se nás týká i v případě registrace dovezeného vozidla z EU. Jakmile i ona je hotova, již se můžeme dostavit na příslušný inspektorát, konkrétně na evidenci vozidel. Zde už automobil přihlásíme do evidence. A to buď na nás jako soukromou osobu, nebo třeba na firmu. Počítejte ale i s tím, že v tu dobu bychom již měli mít sjednánu a zaplacenu také pojistku- tedy povinné ručení, které se dnes vztahuje na všechny provozovaná vozidla u nás. Její sjednání však není v současné době nic složitého ani nijak náročného. Povinné ručení se dá sjednat i online.

Monika ŠaríkováVíce článků autora

Jak se vám tento článek líbil?

Sdílet článek

Související články

  • mladý muž za volantem - jak vybrat první auto
    30. listopadu 2023|Jana Březinová
    Jak vybrat první auto

    Spolehlivé, bezpečné, kompaktní, s nízkou spotřebou. Snadno se s ním manévruje a parkuje. Pár ťukanců se na něm ztratí. Náhradní díly jsou dostupné a levné, stejně jako povinné ručení. Podobně bychom mohli shrnout, jak vypadá nejlepší první auto. Splňuje to třeba Škoda Fabia nebo VW Golf.

  • muž sedící v autě - co najdeme v technickém průkazu
    24. listopadu 2023|Petr Woff
    Co najdete v technickém průkazu?

    Česká republika se digitalizuje, což brzy pocítí řidiči. Úřady vám od roku 2024 nevydají velký technický průkaz v papírové podobě. Informace o svém voze najdete v elektronickém registru, kam se přihlásíte přes internet. Malý technický průkaz zůstane ve fyzické formě. Prozkoumejme, co znamenají kódy v obou dokumentech, a jaké následky má ztráta velkého či malého technického průkazu.

  • funkčnost airbagu
    13. listopadu 2023|Jana Březinová
    Jak fungují airbagy

    Airbagy v kombinaci s bezpečnostními pásy snižují riziko úmrtí o 61 % při čelním nárazu. Nafouknou se během 50 milisekund. Za rychlou reakcí se skrývají chytré senzory pohybu a elektronicky aktivovaná chemická reakce.

  • Muž opřený o auto v autosalónu
    08. listopadu 2023|Petr Pohůdka
    Nejlevnější auta na trhu: Do 300 000 Kč už jen pár modelů

    Nejlevnější nové auto dnes seženete zhruba za 300 000 Kč. V těchto relacích ale počítejte s malým výběrem a skromnější výbavou. Jak nejlevnější auto na trhu vypadá a na co byste při koupi nového vozu neměli zapomenout?

  • Liška na silnici před autem
    26. října 2023|Jana Březinová
    Jak řešit srážku se zvěří?

    Ke každé srážce se zvěří přivolejte policii. Na zvíře nesahejte a neodvážejte ho pryč –⁠ to by bylo pytláctví. Škodu na autě vám proplatí pojišťovna, ale jen v případě, že jste si sjednali připojištění střetu se zvěří. To vás vyjde na několik set korun ročně.

  • Nabourané auto
    14. října 2023|Jana Březinová
    Dopravní nehoda v zahraničí: Jak postupovat?

    V roce 2022 Češi v zahraničí způsobili 7028 nehod, nejvíce v Německu a na Slovensku. To představuje téměř 4 % všech nehod. Šance, že budete nehodu při cestách po Evropě řešit, tak rozhodně není zanedbatelná. Nastudujte si předem správný postup. Až vás na místě ochromí stres nebo jazyková bariéra, budete přesně vědět, co dělat.

  • 07. října 2023|Petr Pohůdka
    Vše, co chcete vědět o tuningu

    Podsvícené prahové lišty, vytažené blatníky, ale i softwarové úpravy řídicí jednotky motoru. Všechny tyto podoby může mít auto tuning. Při tuningu svého čtyřkolového miláčka nezapomínejte na bezpečnost – s neschválenými díly na silnici nesmíte. Tuning zohledněte také při sjednávání pojištění.

  • Přezutí pneumatik v servisu
    05. října 2023|Petr Pohůdka
    Kdy je čas přezout na zimní pneumatiky?

    Od listopadu do března platí na českých silnicích povinnost zimních pneumatik. V některých horských úsecích je ale musíte využívat celoročně. Jaké parametry musí zimní pneumatiky splňovat a co vám hrozí, když auto nepřezujete?

  • cestování-vozem
    01. října 2023|Petr Pohůdka
    Kolik stojí benzín a nafta? Srovnáváme ceny pohonných hmot v tuzemsku a zahraničí

    Ceny pohonných hmot rostou, benzín i nafta stojí v průměru okolo 40 Kč/litr. Zdražuje se kvůli nedostatku ropy a slabé koruně. Nejvyšší ceny jsou tradičně v Praze, naopak nejvýhodněji natankujete v Ústeckém kraji. V rámci Evropské unie je nejlevnější benzín v Polsku, ale nejspíš jen dočasně. Podívejte se na grafy porovnávající současné ceny pohonných hmot v ČR a EU.

  • Krádež auta - zloděj otevírá zámek na dveřích
    21. září 2023|Petr Woff
    10 nejčastěji kradených automobilů: Najdete v seznamu svoji značku?

    Moderní auta jsou stále sofistikovanější, ale pozadu nezůstávají ani zloději. Dříve používali hrubou sílu, která by jim dneska nestačila, takže se naučili různé elektrikářské a programátorské finty. V absolutním bezpečí není žádný vůz, některé modely však mizejí častěji než jiné. Jaké riziko hrozí Škodovce, Volkswagenu, Fordu a dalším automobilům?