Cestovní pojištění – srovnání cen

2018-09-07

Nová kampaň ČAP a Besip - Nepozornost zabijí

Počty vážných dopravných nehod neustále stoupají. Každý rok na silnicích zbytečně zemřou desítky lidí kvůli chvilkové nepozornosti za volantem nebo v důsledku nevěnování se řízení. Organizace ČAP a Besip se na ten závažný fakt rozhodly upozornit pomocí rozsáhlé kampaně “Nepozornost zabijí”.


Spočítat
povinné ručení

„Každodenně vídáváme řidiče, kteří při řízení vozidla drží mobilní telefon a telefonují nebo píší zprávy, čímž se nesoustředí na dění v silničním provozu,“ upozorňuje na nejčastější nešvary českých řidičů plk. Tomáš Lerch, ředitel služby dopravní policie Policejního prezidia ČR. Nepozornost za volantem však může mít tragické následky, jak ukazují rostoucí počty nehod na českých silnicích. Například v roce 2017 jenom kvůli nepozornosti za volantem zemřelo 65 lidí.

Nevěnování se řízení je příčinou 20 % nehod

Hned po překročení rychlosti a nepřipoutání se je nevěnování se řízení nejčastější, přestupkem českých řidičů. Na chování řidičů chce upozornit kampaň, kterou organizuje Česká asociace pojišťoven ve spolupráci s organizací BESIP Ministerstva dopravy ČR a Policejního prezídia ČR.

Z pohledu bezpečnosti je telefonování během jízdy stejně nebezpečné jako 0,8 promile v krvi. „Při psaní krátké zprávy ztratí řidič pozornost na pět vteřin. Za tu dobu ujede při pouhé padesátce 90 metrů, tedy vzdálenost fotbalového hřiště. Každý, kdo začne za volantem chatovat, tak extrémně riskuje,“ varuje Tomáš Neřold, který řídí Samostatné oddělení BESIP Ministerstva dopravy ČR.

Pojišťovny uvádí, že každý rok řeší až deset tisíc škod z povinného ručení o celkovém objemu 550 milionů korun, k nimž došlo v důsledku aktivního používání mobilního telefonu. Pojišťovny by podle ředitele České asociace pojišťoven Jana Matouška měly daleko více dbát na prevenci. “Nejlepší škoda je ta, která se nestala”, říká.


Kampaň sází na silné emoce

Česká asociace pojišťoven se proto spojila s organizací BESIP a Policejním prezidiem a rozjela kampaň, která staví na emocích. Ve dvou televizních spotech, rádiové reklamě a kampani na internetu bude poukazovat na děti, kteří přišli o rodiče při dopravní nehodě.

„Dokonce i v momentě, kdy již k nehodě dojde, se člověk snadněji dokáže vyrovnat s újmou, která se stala jemu. Obtížněji se ovšem vyrovnáváme s tím, že jsme svým chováním ublížili lidem, na kterých nám záleží. A právě toho chceme využít,“ vysvětluje Jan Matoušek.

Kampaň Nepozornost zabijí by měla stát zhruba 40 milionů korun a financována bude z Fondu zabrány škody, do které pojišťovny každý rok odvádí 3 % z celkového přijatého pojistného na základě Zákona o povinném určení.

BESIP varuje! Na stránkách nepozornostzabijí.cz najdete každý den informace o nehodách, které zapříčinil mobilní telefon. I jeden pohled do telefonu totiž může mít tragické následky. Lepší je telefon nechat ležet a věnovat se řízení.

Hodnocení článku:  
Počet hlasů: 2