Slovník pojmů

Vyberte kategorii pojmů

Zpět na všechny pojmy

Franšíza

Daný pojem je známý po celém světě a souvisí hlavně s marketingem. A to nejenom konkrétních služeb, ale také technologií, nebo třeba produktů. Velmi blízko má franšíza třeba k oblasti obchodního zastoupení, které je velmi podobná. Dnes na tomto principu fungují třeba i četné pojišťovny, tedy konkrétně kanceláře konkrétních pojišťoven. Daný provozovatel pobočky tak jedná jménem samotné pojišťovny, ale ve skutečnosti není žádným jejím zaměstnancem, pouze s ní má podepsanou smlouvu.

Spočítat ceny

Ideální pro rozšiřování značky

Pojem franšíza je ale známý třeba i v rámci různých řetězců s rychlým občerstvením, nebo také v rámci realitních kanceláří. Tímto způsobem tak lze poměrně rychle a jednoduše rozšiřovat konkrétní značku a produkt, a to bez zbytečně velkých nákladů. O celkový provoz konkrétních poboček se totiž stará takzvaný franchisant. Tedy osoba, která do daného smluvního stavu jde.

Využívání jména, ale platby poplatků

Dnes je franšíza spojena také s tím, že každý franchisant je mateřské společnosti povinen odevzdávat i část svého obratu. Na druhou stranu může díky tomu využívat třeba její jméno, ale i osvědčené marketingové postupy.  To každému podnikateli pomůže hlavně v tom, aby získal lepší postavení na našem trhu.

© 2022 Srovnejto.cz a.s., všechna práva vyhrazena.

O zprostředkování pojištění se stará společnost ePojisteni.cz s.r.o. Půjčky a úvěry jsou zprostředkovávány společností Elephant Orchestra, s.r.o. Zprostředkování telekomunikací a energií zajišťuje společnost Tarifomat, s.r.o. Jedná se o společnosti, které jsou součástí Skupiny Srovnejto a jsou držiteli platné registrace České národní banky, případně platné registrace Energetického regulačního úřadu.