Každá pojistná smlouva, kterou máme sjednánu, má přesně dané konkrétní pojistné období. Jde tedy o dobu, kdy je daná smlouva platná a kdy je nám poskytována také pojistná ochrana. Dnes platí, že pojistné období může být v řádech několika málo dní, stejně jako v období let i měsíců. Může být ale časově neomezené. V takovém případě platnost ovlivňuje hlavně výpovědní lhůta a konkrétní doba, kdy je daná pojistka definitivně vypovězena.
V případě cestovní pojistky je to doba našeho pobytu v zahraničí. V případě krátkodobého havarijního pojištění třeba potřebná doba, kdy jezdíme. U povinného ručení doba, než auto prodáme. Stejně tak ale můžeme souhlasit jako klienti také s tím, že pojistné období bude neurčité. To v praxi znamená, že není ohraničené žádným konečným datem. Co je ale také důležitým ukazatelem, to je i počátek pojištění, který nemusí vždy nastat jenom datem sepsání smlouvy.
I když je pojistka sjednána na určitou dobu, může dojít k tomu, že bude ze strany pojišťovny pojistné období zkráceno. Může na to mít vliv třeba změna legislativy, stejně jako neplacení běžného pojistného, nebo pokusy o pojistné podvody.
V podcastu Nepodceňto vám poradíme, jak předcházet nečekaným životním situacím v oblasti dopravy, rodinných financí nebo domácnosti.
O zprostředkování pojištění se stará společnost ePojisteni.cz s.r.o. Půjčky a úvěry jsou zprostředkovávány společností Elephant Orchestra, s.r.o. Zprostředkování telekomunikací a energií zajišťuje společnost Tarifomat, s.r.o. Jedná se o společnosti, které jsou součástí Skupiny Srovnejto a jsou držiteli platné registrace České národní banky, případně platné registrace Energetického regulačního úřadu.