V rámci pojistné události je označována takzvaná nahodilá událost, při které dochází k pojistnému plnění. Každá pojistná událost může být definována také ve smlouvě, a to s ohledem na to, co je a co není pojistnou událostí jako takovou. Dnes se může vztahovat na řadu věcí, a to od ztráty, přes poškození majetku, až třeba po zdravotní problémy. Každá pojistná událost je následně řešena pojišťovnou, během čeho dochází k likvidaci pojistné události, která je zakončena vyplacením pojistného plnění.

Spočítat ceny havarijního pojištění

Pojištěný ji musí nahlásit

Aby se nahodilá událost stala událostí pojistnou, je třeba, aby ji pojištěný nahlásil pojišťovně, která ji poté v rámci sepsané pojistná smlouvy začne řešit. Do celého procesu následně vstoupí i likvidátor, tedy osoba, která určí konkrétní škodu a také rozhodně o nároku. Ten může být buď uznán, nebo zamítnut. A to v souvislosti s tím, zda je pojistná událost skutečně oprávněná.

Může být také promlčena

Důležitým faktem zůstává, že ačkoliv by měla být pojistná událost nahlášena neprodleně, ne každý to udělá. Vše může dojít až k tomu, že je vše promlčeno. Tato lhůta počítá s obdobím tří let, a to u klasických pojistných událostí, které se týkají třeba škody na majetku, nebo také škody na zdraví.

© 2022 Srovnejto.cz a.s., všechna práva vyhrazena.

O zprostředkování pojištění se stará společnost ePojisteni.cz s.r.o. Půjčky a úvěry jsou zprostředkovávány společností Elephant Orchestra, s.r.o. Jedná se o společnosti, které jsou součástí Skupiny Srovnejto a jsou držiteli platné registrace České národní banky (ČNB).