Zúčtovací období energií je období, za které dodavatel provede odběrateli vyúčtování na základě skutečného odběru energií. Zpravidla se jedná o dvanáct po sobě jdoucích měsíců – dle zákona může být zúčtovací období i kratší, ale není to zvykem.
Po celý rok platí odběratel zálohy na energie a na konci zúčtovacího období porovná dodavatel tyto platby se skutečnou spotřebou – tak vznikne přeplatek nebo nedoplatek.
Každý dodavatel elektřiny nebo zemního plynu si stanovuje zúčtovací období individuálně. Obvykle se nejedná ani o kalendářní rok, ale může začínat například v říjnu. Tím pádem končí zúčtovací období následující rok ke konci září.
Své zúčtovací období pro elektřinu nebo plyn najdete jednoduše v posledním vyúčtování – faktuře. Na konci každého zúčtovacího období vám dodavatel stanoví výši záloh na další období. S výší záloh nemusíte souhlasit a můžete u dodavatele podat vlastní návrh na jejich výši. Pokud vám vzniknul v posledním zúčtovacím období nedoplatek na energiích, měli byste si zálohy pro budoucí období navýšit.
V podcastu Nepodceňto vám poradíme, jak předcházet nečekaným životním situacím v oblasti dopravy, rodinných financí nebo domácnosti.
O zprostředkování pojištění se stará společnost ePojisteni.cz s.r.o. Půjčky a úvěry jsou zprostředkovávány společností Elephant Orchestra, s.r.o. Zprostředkování telekomunikací a energií zajišťuje společnost Tarifomat, s.r.o. Jedná se o společnosti, které jsou součástí Skupiny Srovnejto a jsou držiteli platné registrace České národní banky, případně platné registrace Energetického regulačního úřadu.