S poskytnutím vybraných finančních služeb jsou spojeny náklady v podobě poplatků za různé úkony a transakce. Zatímco některé finanční instituce si poplatky účtují za jakýkoliv úkon, jiné svou pověst zakládají na bezpoplatkové politice. Nejčastěji jsou poplatky zmiňovány v souvislosti s poskytováním úvěrových produktů.
S půjčkami je spojováno hned několik poplatků. Některé jsou jednorázové povahy, jiné se opakují například každý měsíc.
Poplatek za posouzení a zpracování žádosti o úvěr - poplatek je účtován s každou přijatou žádosti a to i v případě jejího zamítnutí, tento poplatek už není obvyklý.
Poplatek za poskytnutí úvěru - poskytovatel si poplatek účtuje pouze v případě schválené žádosti o půjčku.
Poplatek za vedení (správu) úvěrového účtu - pravidelný měsíční poplatek, který klient hradí společně s měsíční splátkou půjčky.
Poplatek za mimořádnou splátku - pokud se klient rozhodne zaplatit měsíční splátku v mimořádné výši, zaplatí poplatek.
Poplatek za předčasné splacení úvěru - pokud se klient rozhodne půjčku splatit dříve, poskytovatel si může dle zákona o spotřebitelském úvěru účtovat poplatek a administrativní náklady spojené s předčasným ukončením.
Výše poplatku může být určena předem (např. 2 000 Kč za poskytnutí hypotéky, 100 Kč měsíčně za správu účtu), většinou vychází z výše půjčené částky a ještě se stanovením minimální výše poplatku (např. 1 % z půjčené částky, nejméně však 500 Kč).
V podcastu Nepodceňto vám poradíme, jak předcházet nečekaným životním situacím v oblasti dopravy, rodinných financí nebo domácnosti.
O zprostředkování pojištění se stará společnost ePojisteni.cz s.r.o. Půjčky a úvěry jsou zprostředkovávány společností Elephant Orchestra, s.r.o. Zprostředkování telekomunikací a energií zajišťuje společnost Tarifomat, s.r.o. Jedná se o společnosti, které jsou součástí Skupiny Srovnejto a jsou držiteli platné registrace České národní banky, případně platné registrace Energetického regulačního úřadu.