V oblasti pojištění a pojistných produktů se dnes můžeme setkat s celou řadou pojmů, které se týkají právě pojistných událostí. A jedním z takových pojmů je i takzvaná nahodilá událost. Ta se týká takové situace, v rámci které může dojít k tomu, že pojišťovna má povinnost poskytnout odpovídající pojistné plnění. Nahodilá událost je tedy situací, která se může stát každému a kvůli které se konkrétně necháváme pojistit.
Důležité je samozřejmě vědět také to, že nahodilá událost se může týkat všech oblastí pojištění. A to ať už pojišťujeme naše auto, nebo naši osobu třeba v rámci dovolené. Důležité je také vědět, že právě pojem nahodilá událost je často zakotven i v konkrétních smlouvách. A týká se hlavně situací, tedy hlavně skutečností, které se mohou, ale stejně tak se stát nemusejí. A jde třeba o způsobenou nehodu, nebo jde o škodu na zdraví.
Právě tento pojem má za cíl eliminovat případné pojistné podvody, proti kterým se většina pojišťoven brání. Pokud jde skutečně o nahodilou událost, k pojistnému plnění dojde. Pokud ale k situaci došlo vlivem toho, že jsme vše plánovali, je v daném směru jasné, že k pojistnému plnění nedojde, jelikož vše bylo jenom zamýšleným pojistným podvodem.
V podcastu Nepodceňto vám poradíme, jak předcházet nečekaným životním situacím v oblasti dopravy, rodinných financí nebo domácnosti.
O zprostředkování pojištění se stará společnost ePojisteni.cz s.r.o. Půjčky a úvěry jsou zprostředkovávány společností Elephant Orchestra, s.r.o. Zprostředkování telekomunikací a energií zajišťuje společnost Tarifomat, s.r.o. Jedná se o společnosti, které jsou součástí Skupiny Srovnejto a jsou držiteli platné registrace České národní banky, případně platné registrace Energetického regulačního úřadu.