Jedná se o jasně daný časový údaj, který si sjednáváme v rámci naší pojistné smlouvy. A to třeba smlouvy, jakou může být povinné ručení, havarijní pojištění, nebo cestovní pojištění. Frekvence placení pojistného se poté týká oblasti plateb daného běžného pojištění. A to konkrétně termínů, kdy budeme dané platby realizovat. Platí totiž, že na výběr dnes dávají pojišťovny z několika možností.
Pokud se podíváme konkrétně na to, jak může frekvence placení pojistného vypadat, je velmi častá možnost taková, kdy pojistku platíme čtvrtletně. Tedy jednou za tři měsíce. Stejně tak je možné ji platit také v rámci šesti měsíců, ale také v rámci období jednoho celého roku. Zapomínat nesmíme ani na to, že delší časové období je pohodlnější, ale je třeba vydat velké částky. Dnes bývá frekvence placení pojistného pevně dána konkrétní pojišťovnou a málokdy dochází k tomu, že by určité frekvence plateb byly znevýhodňovány.
Jelikož je volba konkrétní frekvence na nás samotných, máme jako klienti pojišťovny i možnosti toho, že budeme danou frekvenci v budoucnu měnit. A to lze buď na pobočce, u našeho pojišťovacího poradce, stejně jako je to možné třeba na zákaznické lince
V podcastu Nepodceňto vám poradíme, jak předcházet nečekaným životním situacím v oblasti dopravy, rodinných financí nebo domácnosti.
O zprostředkování pojištění se stará společnost ePojisteni.cz s.r.o. Půjčky a úvěry jsou zprostředkovávány společností Elephant Orchestra, s.r.o. Zprostředkování telekomunikací a energií zajišťuje společnost Tarifomat, s.r.o. Jedná se o společnosti, které jsou součástí Skupiny Srovnejto a jsou držiteli platné registrace České národní banky, případně platné registrace Energetického regulačního úřadu.