Stejně jako mohou pojišťovny proplácet škody na majetku, mohou proplácet také případné bolestné. Totéž platí ale i v případě, kdy ho chceme vymáhat třeba po konkrétní osobě nebo osobách. Pokud se podíváme na definici toho, co vlastně bolestné konkrétně je, jedná se o náhradu bolesti jakožto nemajetkové újmy. A to samozřejmě nejenom na našem zdraví, ale i na tělesném, stejně jako duševním utrpení.
Důležité je kdy a v jaké konkrétní formě žádáme bolestné. V tomto směru je nezbytností žádat ho samozřejmě v penězích. O výši bolestného může rozhodovat pojišťovna, stejně jako může být stanoveno na základě vzájemné domluvy, popřípadě může dojít až k tomu, že o jeho výši rozhodně také soud. V minulosti však byla praxe taková, že konkrétní výši měl na starost hlavně posudkový lékař, který ji stanovil.
Samozřejmě bolestné můžeme vymáhat, stejně jako ho můžeme platit i v rámci celé řady různých situací. Některé se týkají třeba toho, že způsobíme nehodu a škodu na zdraví. Jsou ale také další situace, které se toho mohou týkat. Může to být třeba škoda, kterou způsobíme i naší nedbalostí, stejně jako to mohou být další podobné škody.
V podcastu Nepodceňto vám poradíme, jak předcházet nečekaným životním situacím v oblasti dopravy, rodinných financí nebo domácnosti.
O zprostředkování pojištění se stará společnost ePojisteni.cz s.r.o. Půjčky a úvěry jsou zprostředkovávány společností Elephant Orchestra, s.r.o. Zprostředkování telekomunikací a energií zajišťuje společnost Tarifomat, s.r.o. Jedná se o společnosti, které jsou součástí Skupiny Srovnejto a jsou držiteli platné registrace České národní banky, případně platné registrace Energetického regulačního úřadu.