Jste na dovolené a ztratí se vám vaše zavazadla? Není to nic záviděníhodného. Kromě truchlení je třeba absolvovat i jeden z nezbytných postupů, které jsou spojeny nejenom s tím, že vám mohou být nalezena, ale i s tím, že vám škodu může proplatit cestovní pojištění - pokud ho máte sjednáno.


Ztráta zavazadel na letišti
Jedná se o poměrně častý jev. Jednoduše přiletíte do cílové destinace, čekáte na vaše zavazadlo, ale to se neobjeví. V takovém případě je nezbytné bez odkladu navštívit příslušnou reklamační přepážku, kde danou situaci nahlásíte. Pomocí kódu, který máte u své letenky, se často zavazadlo podaří jednoduše vypátrat. Následně uvedete informace o hotelu, kam vám je zavazadlo za pár dní doručeno. Ihned poté kontaktujete svou pojišťovnu, jelikož mnoho z nich myslí i na kompenzace v případě zpoždění. V tomto případě vše nahlásíte jako pojistnou událost a schováte si všechny dokumenty.


Zmizelo zavazadlo z hotelu?
Obvykle se nejedná o nic jiného, než o obyčejnou krádež. Neprodleně kontaktujte recepci, která zavolá policii, a ta už začne vše vyšetřovat. Při čekání na ni je dobré opět kontaktovat pojišťovnu. Sdělit jí situaci a nahlásit vše jako pojistnou událost. Pokud je součástí vaší pojistky i asistenční služba, můžete využít telefonického tlumočníka, který se vám bude při komunikaci s místní policií velmi hodit.


Byli jste okradeni?
Situace je podobná, jako v předchozím případě. To první, kam voláte, je policie a pojišťovna. Opět musí být vše jasně zaprotokolováno. Stejně jako v předchozím případě, tak i v tomto, si vyžádejte kopii protokolu. A to proto, že se stane podkladem pro vaši pojišťovnu, která na jeho základě, ale i na základě celkové výše škody v konkrétním termínu zaplatí vaše zavazadla, stejně jako zaplatí i věci, které v nich byly. Nejprve je nutné po návratu všechny dokumenty, které se ztráty týkaly, jasně a přesně doložit na nejbližší pobočce.